EasyWebshop

Bestellingen beheer

Orders Wanneer een klant één of meerdere producten bestelt in uw webshop, gebeurt het volgende:

Navigeer naar Beheer > Bestellingen om een overzicht te krijgen van alle bestellingen. De laatste bestellingen staan altijd bovenaan. Als er nog geen bestellingen zijn, kunt u een test-bestelling uitvoeren. Zo krijgt u een idee hoe klanten moeten bestellen en kunt u de bestelprocedure optimaliseren.

Elke bestelling heeft een unieke code. Het formaat van deze code is zo gekozen dat ze bij elke bestelling in elke webshop uniek is, zo kunnen eventuele problemen met een bestelling of fraude snel opgespoord worden.

Een klant plaatst een bestelling. Wat nu?

Klik op de bestelling in de lijst. U ziet een overzicht met alle details van de bestelling. U kunt ook de bestelling aanpassen.

Status
Geef de bestelling een nieuwe status, bijvoorbeeld Bestelling verzonden.
Alleen bij de statussen "Bestelling ontvangen" en "Wachten op betaling" kan de klant betalen. Bij de overige statussen krijgt de klant een bericht dat zijn betaling OK is. Plaats niet "Bestelling in verwerking" als u nog een betaling verwacht.
Referentie
Dit veld kunt u gebruiken voor een interne referentie, of om een tracking code mee te geven.
Stuur een e-mail naar de klant met deze wijziging
Hiermee brengt u de klant automatisch op de hoogte.

Order status change

Als de klant een account heeft, dan kan de klant de status van zijn of haar bestelling online raadplegen na het inloggen op uw webshop. In de volgende onderdelen leest u hoe u automatisch een factuur kunt verzenden naar uw klant.

E-mail naar de klant aanpassen

Mail customer U kunt de e-mail die na de bestelling naar de klant verzonden wordt naar wens aanpassen. Om te voorkomen dat dit elke keer manueel moet gebeuren, kunt u een standaardbericht instellen.

SleutelwoordResultaat
[ORDER_CODE]Unieke bestelcode
[CUSTOMER_TITLE]Formele aanspreking: Geachte heer/mevrouw [achternaam],
[CUSTOMER_FIRSTNAME]Voornaam van de klant
[CUSTOMER_LASTNAME]Achternaam van de klant
[ORDER_REFERENCE]Uw referentie (indien ingesteld)
[ORDER_PAYMENTURL]De betaal URL, voor het geval de klant nog niet betaald heeft
[ORDER_DESCRIPTION]Klantgegevens + opmerkingen bij de bestelling

Een voorbeeld:

Beste [CUSTOMER_FIRSTNAME]

De status van uw bestelling bij All4You.be is gewijzigd. De nieuwe status van de bestelling is:
Bestelling ontvangen

Uw bestelling heeft de volgende referentie meegekregen:
[ORDER_REFERENCE]

U kunt alle details van uw bestelling bekijken in uw account:
http://www.all4you.be

De details van uw bestelling zijn:
[ORDER_DESCRIPTION]

Test steeds zelf uit met een testbestelling en ga na of het resultaat ok is.

Pakbon downloaden

PDF Logo Klik op Download om een pakbon of bestelbon te downloaden in PDF formaat.

Een goed en eenvoudig programma om PDF bestanden te openen op Windows is Sumatra PDF. In Linux kunt u gebruik maken van ePDFView.

Een bestelling verwijderen

Delete order Onderaan op de detailpagina van een bestelling staat een knop Verwijderen om de bestelling te verwijderen. Test bestellingen kunnen dus altijd onmiddellijk uit het systeem gehaald worden.

Kassa procedure

Shopping Cart Of een klant al dan niet verplicht is om een account aan te maken, kunt u instellen bij Instellingen > Klanten kassa. Klanten zonder een account kunnen uiteraard niet de status van hun bestelling op uw webshop controleren.


Volgende pagina: Klanten beheer >>>

Overzicht

Info

Documentatie