Nieuwsbrieven verzenden
U kunt een nieuwsbrief verzenden naar meerdere klanten tegelijk. Als u klantenaccounts heeft met verschillende talen, kunt u een aparte versie verzenden naar anderstalige klanten.
Navigeer naar Marketing > Nieuwsbrief. U vindt hier een overzicht van uw nieuwsbrieven. De eerste keer zal deze pagina leeg zijn.
Als Nieuwsbrief niet in het menu staat, pas dan eerst het gebruikersniveau aan naar Geavanceerd, bij Instellingen > Gebruikersniveau.
Onderaan op de pagina ziet u de statistieken van uw klanten voor elke taalgroep, welke wel en geen nieuwsbrief willen ontvangen.
Een nieuwsbrief verzenden
Klik op Nieuwsbrief opstellen om een nieuwe nieuwsbrief aan te maken. Kies de taal, vul het onderwerp in en vul de tekst in van de nieuwsbrief.
Klik op Opslaan. U krijgt nu een overzicht van hoe uw nieuwsbrief er zal uitzien.
- Klik op Nieuwsbrief bewerken om aanpassingen door te voeren
- Klik op Voorbeeld nieuwsbrief naar mijzelf verzenden om de nieuwsbrief naar uzelf te verzenden
- Klik op Verzenden om de nieuwsbrief naar uw klanten te verzenden
Het is niet toegestaan om ongewenste e-mail te verzenden naar uw klanten. Verzend maximaal twee nieuwsbrieven per week. Wanneer misbruik wordt vastgesteld, zal uw account geblokkeerd worden.
Controleer uw nieuwsbrief goed op spellingsfouten alvorens te verzenden. Nadat een nieuwsbrief verzonden is, komt deze in de mailbox van uw klanten terecht en kunt u geen wijzigingen meer aanbrengen. Verzend in geen geval een nieuwsbrief meerdere keren om fouten achteraf te corrigeren. Dit is niet alleen zeer onprofessioneel, maar zorgt ook voor overlast op mailservers.
Nieuwsbrief beheer
Met het bewerken of verwijderen icoon kunt u een nieuwsbrief bewerken of verwijderen.
Het is niet mogelijk om een verwijderde nieuwsbrief terug te plaatsen.
Nieuwsbrief opt-in
U kunt ervoor zorgen dat een klant vanop de homepagina kan registreren voor de nieuwsbrief.
- Navigeer naar Beheer > Paginabeheer
- Selecteer de gewenste pagina, meestal zal dit de homepage zijn
- Voeg het codewoord [WEBSHOP_NEWSLETTER] (hoofdletters!) in waar u het aanmeldblok voor de nieuwsbrief wil hebben
- Klik op Opslaan
Uw klanten kunnen nu vanop de homepage registreren voor de nieuwsbrief.
Mogelijke problemen
- De nieuwsbrief komt niet aan in de mailboxen van mijn klanten
-
De meest voorkomende problemen:
- De e-mail komt in de ongewenste e-mail map terecht of wordt automatisch verwijderd door een foutief ingestelde spamfilter
- De mailbox zit vol
- Er is een probleem met de e-mail provider van de ontvanger
Een overzicht van de verzonden nieuwsbrieven kunt u terugvinden bij Instellingen > Geavanceerde opties > Logs. Verzonden betekent dat de nieuwsbrief succesvol verzonden is van onze mailservers. Er is geen garantie dat de e-mail effectief is aangekomen: dit is afhankelijk van de e-mail provider van de ontvanger. - Afbeeldingen en foto's worden niet weergegeven in mijn mailbox
-
De meeste e-mail en webmail clients geven om veiligheidsredenen de afbeeldingen standaard niet weer.
De oplossing hiervoor hangt af van de e-mail client. Soms staat er Show remote content, Display images of Afbeeldingen weergeven. Raadpleeg eventueel de help van uw e-mail client. - Kan ik het verzend e-mail adres veranderen?
- Nieuwsbrieven worden verzonden met het no-reply@easywebshop.com adres. Alleen zo kan de ontvangende mailserver verifiëren dat de nieuwsbrief afkomstig is van de EasyWebshop mailserver. Het is niet mogelijk om dit te veranderen. Als u een ander e-mail adres zou gebruiken, dan komt de nieuwsbrief in de ongewenste e-mail map of wordt deze verwijderd door de spamfilter.
Volgende pagina: Blog >>>