Wanneer de verzendkosten niet berekend worden, controleer dan of er een verzendkost is ingesteld voor het totaalgewicht van het winkelmandje.
Als de verzendkosten foutief berekend worden, is een verzendkostregel foutief ingesteld. Maak exact dezelfde bestelling in uw webshop als test en bekijk hoe de verzendkosten berekend worden. Controleer in de beheersinterface welke instelling van toepassing is en corrigeer indien nodig.
Als de klant geen verzendmethode kan kiezen, ga dan na of er een verzendmethode is ingesteld voor het land van de klant. Een Belgische klant zal bijvoorbeeld "België" niet kunnen selecteren als u enkel binnen Nederland verzendt. Selecteer eventueel de optie Afhalen in de winkel en als land Wereldwijd. Zo kunnen klanten uit alle landen een bestelling plaatsen.
In dit geval is er meestal een probleem met de instellingen van de verzendkosten of met de kortingen of toeslagen.
Vermijd complexe kortingsstructuren: voeg bij voorkeur niet meer dan 10 kortingsregels toe. Zo voorkomt u dat een korting of toeslag ongewenst wordt toegevoegd aan een bestelling.